concept
Elk bedrijf, product of dienst is begonnen met een concept…
Wat is een concept? Concept is een idee. Een idee wat je kreeg en waar je een plan omheen hebt geschreven. Dat plan is de basis van de conceptontwikkeling. Je begint een nieuw bedrijf, wil een nieuw product lanceren of begint een nieuwe dienstverlening. Hier heb je natuurlijk jou ideeën over uitgedacht; wat jij gaat doen, wie jouw doelgroep zal zijn, wat je wil bereiken en nog veel meer… Als je het echt volgens het boekje hebt gedaan dan heb je een knaller van een business plan geschreven, compleet S.M.A.R.T. gemaakt en ben je klaar om er vol in te gaan.
Hallo, hier zijn we dan!
Het concept staat, maar nu moet de hele wereld dat nog weten. Of jouw markt nu lokaal, nationaal of zelfs internationaal is, jouw potentiële klanten moeten natuurlijk wel van je bestaan afweten. Het is tijd voor jouw conceptontwikkeling!
Promotie
De meeste ondernemers weten al wel aardig goed wat ze willen op het moment dat ze naar een reclamebureau op zoek gaan. De wensen staan grofweg op papier en dit kan van alles zijn; een geheel nieuwe branding voor je bedrijf of product of misschien alleen een website, huisstijl drukwerk of binnenreclame en buitenreclame.
Echte ondernemers doorgronden hun eigen markt vaak heel erg goed en weten waar ze moeten zijn en op welke manier ze de klanten binnen kunnen halen.
Dat is mooi om te zien en ook wij leren hier soms veel van. Maar ook deze ondernemers verrassen wij wel eens met een compleet ander inzicht. Vinden wij ook mooi… 🙂
Keuze stress
Maar het kan ook zijn dat je nog geen enkel idee hebt wat je aan promotie gaat doen. Natuurlijk staan wij voor je klaar met gedegen advies.
We hebben bij De Diesignloods bij elkaar zo’n 40 jaar aan reclame ervaring in zeer diverse markten en wij proberen voor elke klant een plan op maat te maken. Een advies die jou weer een level hoger brengt in de markt. Dat zit ‘m soms in kleine details en soms in het grotere plaatje… Elk verhaal is anders en elk idee verdient z’n eigen verhaal en gezicht.
Is dat allemaal wel nodig?
Of je van de conceptfase nou een snel of een diepgaand proces wil maken (natuurlijk ook afhankelijk van het budget), we raden wel aan om sommige stappen niet over te slaan. Veel kun je natuurlijk ook zelf doen en bedenken, er staat erg veel op internet en uiteindelijk is het meeste gewoon heel logisch nadenken.
Toch willen we benadrukken; de conceptfase (conceptontwikkeling) is erg belangrijk voor het slagen van de einddoelen.
Als je met ons de conceptfase in gaat, dan helpen wij je met het vertalen van jouw ideeën en plannen naar een goed omschreven concept waarin alleen de essentie van jouw boodschap blijft staan. Less is more blijft de boodschap in reclame. Onze klanten hebben nog jaren voordeel bij de concepten die ze samen met ons hebben neergezet, zie het als een goede fundering van jouw bedrijf.
Start direct met jouw conceptontwikkeling!